tirsdag den 26. november 2013

Krattet og skoven

Når jeg går i  min lille skov, bliver jeg som barn igen....



Jeg går på opdagelse, kigger ned, kigger op. Der er store knudrede træer. Flot bark med fine mønstre. Grene og væltede træer. Blade i mange nuancer og former.



Stammerne har mørke og lyse bånd . Det er morgensolen, der skinner ind i krattet.


Træerne danner  skygger på min gavl. Sådan noget kan jeg stå og se på i lang tid. Det giver mig  noget-  det gamle, slidte træværk, skyggerne, linjerne og den blå himmel i det fjerne. Det er dejligt at se på.


De gyldne græsser og den gule dør er et godt møde. Se grenskyggen på muren.



Er tiden gået i stå?

18 kommentarer:

  1. Fina foton med mycket stämning i! Ha en fin fortsättning på veckan.

    SvarSlet
  2. En skov og stammerne er fascinerende, man lægger først rigtig mærke til dem, når bladene er faldet af.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  3. Så flotte trær du har! Det er mange spennende mønstre på trær :)

    SvarSlet
  4. Hvor er det fine og dejlige du har taget. Jeg er imponeret over hvor dygtig du er til at se fine detaljer i hverdagsting.
    Knus

    SvarSlet
  5. Ja, det er utrolig fasinerende å gå på oppdagelsesferd. Naturens detaljer gir mange assosiasjoner. Flotte bilder Jette! Ha en riktig trivelig kveld.

    SvarSlet
  6. Virkelig vakker skog.
    Jeg elsker å vandre i skogen...en egen ro er det der..og mange fine detaljer å hvile øynene på:)

    SvarSlet
  7. Det var stemningsfulle bilder og tekst. Jeg nøt opplevelsen sammen med deg. Noen ganger holder det ikke å kun se på trærne for meg - jeg må ta på dem også. Kjenne på den levende stammen, eller den døde, mosegrodde og veltede stammen som ikke lever selv lenger, men er full av liv likevel.

    SvarSlet
  8. härliga stämningsfulla bilder där höstsolen framhäver det gamla huset och träden.

    SvarSlet
  9. Jette, your home and garden are so beautiful this time of year. The bare trees and their branches take the stage wonderfully!

    SvarSlet
  10. Je suis une fille e la ville (Je suis née à PARIS) et moi, ce qui me fait retrouver mon âme d'enfant ce sont les rues, les immeubles, les décorations de Noël... J'aime néanmoins mon petit jardin, mais je ne sais pas l'embellir ni en parler comme toi.

    xoxo

    Joëlle

    SvarSlet
  11. It seems a bit cold, in spite of the sunshine. The shadows on the old barn (photo nr 3) are super!
    Gr Jan W

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  13. Da solen skinner, alt er smukt, selv skyggerne af planter. Det er en skam, at tiden ikke kan stoppes, og når vinteren kommer. Yours.

    SvarSlet
  14. Sunlight and shadows make my inner child smile with delight :)
    Your blog is lovely.

    SvarSlet
  15. It's always nice to see the lines and drawings in the cortex and also what beautiful drawing silhouetted golden grasses on the sand.
    Sincerely, Helma

    SvarSlet
  16. The buildings and the thickets are inviting, a lovely place to quietly wander.

    SvarSlet