fredag den 14. juni 2013

Valmuefeber

Valmuen vugger og vajer, se mig, se mig.........

Jeg ser dig, du er skøn!


 "Prinzessin Victoria Louise" er en rigtig prinsesse med lyserøde silkeskørter og mørke,  eksotiske  øjne. Det kan enhver da se!


Den har bredt sig meget, og det er jo bare vidunderligt.

Valmuer og pæoner er dejlige sammen



Jeg har to højrøde staudevalmuer. Denne er den meste intense i farven.

Se formen og  de  fine bølgede linjer.


Dette er min anden røde valmue, den danser lidt lettere på min jord. Her sammen med afblomstrede  mælkebøtter og vild kørvel. Stemning af sommereng og sommerro.


Den er også smuk, når den smider skørtet!

6 kommentarer:

  1. Å, så mange vakre valmuer du har! Siste vinter har dessverre fart dårlig med mine valmuer, så jeg vet egentlig ikke om jeg får se noen i blomstring i år.

    SvarSlet
  2. Dejligt med skønne valmuer, de kan ikke undværes.

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke.
    Jeg har også valmuer rundt omkring i haven.
    Jeg har ikke den hel røde valmuestaude men den anden der er knap så rød.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  4. Åh ja, hvor er de skønne! Den højrøde med mariehøneprikker over de hvide akelejer, sikken et syn :-) Så dejlig en sommer.
    Kh Rose

    SvarSlet
  5. Vi lider av nøyaktig samme feber:) Det er ikke den verste man kan ha vil jeg si. Nydelige flagrende og vaiende valmuer i hagen din. Det finnes da ikke noe skjønnere!

    SvarSlet
  6. Valmuer er bestemt et hit i haven. Den er jeg helt med på :-)

    /Birgitte

    SvarSlet