mandag den 23. september 2013

Drømmeagtig


dug og spind hyller haven ind,  og jeg føler mig som en del af et eventyr.....


En meget flittig edderkop har bygget et kæmpe spindelvæv i løbet af natten. Fantastisk!


Før var Verbenaen fuld af sommerfugle, nu er edderkoppen flyttet ind. 


Rosen"Sophia"  har dug og spind. Rødmer lidt på de nederste kronblade.


Mine "Plumbago" er svøbt ind i det allerfineste  spind, og det ser dejligt ud i det meget svage morgenlys.


Nogle edderkopper har bygget sirlige hængekøjer i min "Fennikel".

12 kommentarer:

  1. Ja, vi synes spindet er romantisk; men mit barnebarn ville synes, det var SÅ uhyggeligt.

    SvarSlet
  2. Ja det er virkeligt drømmeagtigt smukt. Specielt synes jeg det øverste billede er helt magisk. Sådanne morgner er nogle der gemmer sig i ens hukommelse, og vækker dejlige minder.
    Knus

    SvarSlet
  3. veldig fine høstbilder! ;-)

    SvarSlet
  4. Det er så smukt med spindelvæv og solskin i morgenhaven. Sophia Renæssance er aller smukkest her i efteråret, så får dens blomster en helt særlig glød.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  5. Usædvanligt smukke billeder! Jeg tror, jeg bliver nødt til at købe et nyt kamera!

    SvarSlet
  6. Fascinerande djur, spindlar! Även här vimlar det av dem men jag får inte till så fina bilder som du...
    Ha det gott!/Laila

    SvarSlet
  7. Ja det er som du sier nesten som ett eventyr, det er bildene dine også.

    Så flott innlegg og bilder, klem fra Marit.

    SvarSlet
  8. Vakre bilder! Spindelvevet er nesten som tatt fra et skummelt eventyr...
    Ha en god tirsdag!

    SvarSlet
  9. Hver årstid har sin charme, og der er nu noget over synet af edderkoppespind med dugdråber. Jeg er lidt pjattet med billedet af kæmpeverbenaen.

    SvarSlet
  10. Morron ! Vi har haft frost här oppe i Björkvik Sverige i natt. Just nu är det bara +1,4 grader ute Ha det bra !

    SvarSlet
  11. Really dreamy pictures : like if we woke up in the morning light....

    xoxo

    Joëlle

    SvarSlet
  12. Very good photo's..... i like the webs in the morning.

    and your header photo is also very nice.

    greetings, Joop

    SvarSlet