søndag den 1. september 2013

Æblehaven

Min lille æblehave ligger ned til vandet....


Æbletræerne har et hårdt liv med al den blæst. Men Pigeontræet er ligelad, den kommer med mange æbler!


Fine æbleklaser og et kig ind til den gamle hestestald.



Kurverne står klar. Der skal snart plukkes røde pigeoner. Det er aften og træet danner skygger.
Hylden står i baggrunden. Den er lidt træt, for den har fået for lidt vand. Det er ærgerligt, for jeg elsker at have masser af hyldebær i fryseren til den kolde tid.


Jeg sidder her i aftenlyset og kigger på kurverne, de rødmende æbler og den grønne kontrast væggen bagved danner. Det er helt stille og vandet er så blankt og skinnende.


Æbler er ikke helt runde. Det er det, der gør dem så charmerende!

Æblesøster og bror står og pynter op af min gamle fajancekande. Jeg tror, at det er pigeoner , de har i kurven.

9 kommentarer:

  1. Kan godt forstå du sad og nød synet Jette - smukke, smukke stemningsbilleder ;0)

    SvarSlet
  2. Hej Jette.Dejlige billeder du viser.Skønt med egen avl.Skal også igang med at lave æblemos af vores Filipa.Og sylte rødbeder.....dejligt.God søndag Jette

    SvarSlet
  3. Skønne billeder med dejlig baggrund. Pigeoner er skønne æbler, jeg spiser dem på rugbrød, det smager godt.

    SvarSlet
  4. Så deilig å ha slik en fin eplehage ..
    Så fint og stemningsfullt med stallen i bakgrunnen ..nydelige bilder !
    Skulle så gjerne hatt epler i min egen hage

    An apple a day keeps the doctor away !!!
    Elsker epler !

    Ha en fin ny uke og kos deg med å plukke epler i de fine kurvene .

    SvarSlet
  5. Så vakre bilder du viser! Eplene er så flotte, og fajanse kannen din var veldig fin.

    Ha en fin uke!

    SvarSlet
  6. Så fine epletrær!..og masse gode frukter får du:)
    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder.
    Jeg er nu faldet for dit sidste billede af Æblesøster og bror, der står og pynter op af din fajancekande.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  8. Nam nam så flotte epler, det er artig og høste frukt nå på sensommeren.
    Eplemos må jeg og ha til vinteren, det er så godt til dessert og på brødskiven.

    Så flotte bilder fra nå og fra før, Maritklem.

    SvarSlet
  9. Lovely apple shapes and colors, nice to see them on the tree and posing on the table. :)

    SvarSlet