søndag den 11. august 2013

Kurve

 De er dejlige at se på, men også nyttige...


Kurve er da bare så fine og kan bruges til mange ting. Her har jeg fyldt den svenske spånkurv med pelargonier. Om efteråret bliver den brugt til bær og svampe.


Jeg har en del kurve stående rundt omkring i haven til haveaffald. Jeg nyder at se på dem. De passer godt til planterne. Denne har været malet hvid engang. Nu har vejr og vind givet den et andet udtryk.


Den store kurv står for øjeblikket oppe ved storkenæben "Jolly bee" Jeg har en del snerler, der skal fjernes.


Nogle af mine kurve står bare og pynter. Her en spånkurv med gammel tøjrepæl.

8 kommentarer:

  1. Hej Jette.
    Dejligt at se, at også andre har en kurvemani. Og det uden at der skal planter i dem alle. Ideen med at haven dem klar rundt i haven til ukrudt er genial. Den nupper jeg lige
    Kh Heike

    SvarSlet
  2. Flotte kurver du viser! De passer så godt inn overalt, at de kan godt stå ute i hagen hele tiden :-)

    SvarSlet
  3. kurve er dejlige :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
  4. Der røg jeg lige tilbage i barndommen. Spånkurven øverst var sådan en vi brugte, når vi skulle i brugsen, ren nostalgi. Jeg husker tydeligt, at min far havde den med, når det var ham, der handlede.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Jeg er også meget glad for kurve i naturmaterialer og bruger dem som du til lidt af hvert. De ser fantastiske ud i haven men jeg nænner ikke at stille dem helt udenfor, de står som regl under et halvtag eller en parasol. Hvor ser det bare flot ud med blomsterne der flankerer kurvene, rigtig sommerstemning :-)
    Kh Rose

    SvarSlet
  6. Hej Jette.Jeg er også vild med kurve......har dem i alle udformninger og farver.
    Den der har været malet engang er min favorit.God aften Jette

    SvarSlet
  7. Jeg er helt ening. Kurve er dejlige og passer så smukt i haven.

    SvarSlet
  8. Elsker også kurve i haven. Skaber en skøn stemning.
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet