mandag den 1. juli 2013

Hvid poesi

 Skærmene svæver over og mellem  planterne, som fine hvide skyer....


 Skvalderkålen får lov at gro mange steder i min vilde have. Den er god som bunddække, og den er meget smuk og let. Her er det."Gertrud Jekull", der har fået fint selskab af skvalderkålen.

 Se godt på den. Den er jo dejlig.! Det er en plante som så mange andre, giv den dog lidt plads.

Katteurt og skvalderkål.. Den er jo mindst ligeså smuk som brudeslør og burde omdøbes til noget
mere poetisk efter min mening.


Fredløs og skvalderkål i kanten af skovhaven.

"The Pilgrim", engelsk rose er ganske dejlig sammen med skvalderkålen.

"The Pilgrim" tæt på. Dejlig rose.

9 kommentarer:

  1. Ja sådan kan man jo også se på det, kvæler den ikke roserne og de andre planter med tiden??
    De er da kønne lige nu med de fine hvide skærme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Planterne skal være vokset til- det er klart. Når man gerne vil have vilde planter i sin have er det en balancegang, hvor meget der skal blive stående, og hvor meget der skal luges væk. Det er en del af udfordringen i en "vild" have.

      Slet
  2. Ja - den er faktisk ret pæn i blomst - men jeg er altid bange for at den vil tage overhånd i bedene, hvis ikke den holdes nede ved at fjerne mest muligt.
    Jeg må overveje om jeg tør eksperimentere i kanten af det gamle mormorstaudebed.
    Jeg har haft sået Kongekommen for et par år siden, men min jord er for tung til at den selvsår sig ordentligt. Den havde noget af det samme "look".

    SvarSlet
  3. Så vakre bed du viser!
    Virkelig frodige og nydelig roser:)
    Ønsker deg fine sommerdager:)

    SvarSlet
  4. Det ser unægteligt godt ud, men jeg tror jeg nøjes med at nyde den på billeder hos dig :)

    SvarSlet
  5. Den er så vakker! ( på bilder) ;-) Den har et stygt navn ja, så den kunne sikkert omdøpes til noe bedre. Ha en god ettermiddag/kveld!

    SvarSlet
  6. Jeg har i år valgt at bruge skvalderkål på samme måde som dig, og det er altså så fint. Men ja planterne skal være "voksne" for ikke at blive kvalt.

    SvarSlet
  7. Det er så smukt, hvor er vi dog heldige at have denne fantastiske plante i vores vilde del af haven.

    SvarSlet
  8. Vakre bilder! Man kan heldigvis bestemme selv hva som er ugress. Jeg har virkelig fått øynene opp for hundekjeks. God sommerkveld! Anne

    SvarSlet